lørdag 2. oktober 2010

Lørdag

I dag våknet både lillesøster og mannen i huset med influensa og vond hals.
Det gjorde at planene for dagen ble litt mindre enn først tenkt.
Vi har fått byttet litt på senger og slikt,
og både vi og jentene skal sove i andre rom enn det vi har gjort før, 
en ny erfaring :) Ordning og fiksing får komme etterhvert,
de tunge løftene er ihvertfall unnagjort!


Så da ble det tid til baking og kos på kjøkkenet,
og selvfølgelig måtte det bli rosa glasur på muffinsene.
"ingenting er så fint som rosa glasur, mamma" 
sier storesøster, selv om hun flere ganger har påpekt
at hun er inne i en lilla periode.
(innimellom litt vanskelig å forstå seg på de små) 


Jeg ser det er så mange om har slike flotte muffinsfat i etasjer,
det har ikke jeg, så da måtte vi improvisere litt.
(ønsker meg et sånt et, vet de har på kremmerhuset, hint hint til mannen min) 


Da vi først var i bakinga, lagde vi like gjerne Tones wienerbrød,
eller boller med snurr som storesøster kaller dem.
Oppskriften har jeg fått av min super-venninne Tone :)

Ser jo ut som om vi har bakt til fest,
det har vi altså ikke, vi har bare kooooset oss :)

I morgen er det en ny dag, og nye muligheter!

Ønsker deg en rosa kveld! Klem klem 
(og til de som ikke allerede har gjort det, støtt rosa sløyfe aksjonen :)
 

13 kommentarer:

  1. Hei hei
    De så jo så gode ut da...
    Har sendt deg en mail.
    Ha en fin kveld
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Så koselig å ta en titt på baksten din! Dette så både lekkert og dekorativt ut. :) Flotte bilder. God bedring i huset! Er mange som sliter med forkjølelse nå.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig hilsen! Det varmer =)
    Kjempeflotte muffins!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Mmmm, det så godt ut! Synes det høres ut som dere har brukt dagen godt. Håper sjuklingene blir fort friske og at dere får en fin søndag.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. For noen flotte muffins. Hvordan har du fått glasuren så flott på? Har du brukt en brødpose med avklippet hjørne? De så kjempegode ut.
    Angående loppemarkeder, så finnes det en liste på facebook. Jeg sjekker alltid den først;)
    Er vel en helg eller to igjen av sesongen.
    Ha god bedring i huset.
    Frøken C

    SvarSlett
  6. Det så godt ut, mmmmm. Men kjedelig at dere er syke, håper dere blir raskt friske.
    Ønsker der en god søndag.

    SvarSlett
  7. Flotte muffins en prinsesse verdig. Vist er det flott med rosa glasur :)
    Fin blogg du har, jeg titter nok innom igjen!
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  8. Så nydelige og søte bilder. Herlig pyntede muffins!!!
    Er litt nysgjerrig på om du har fått tak i bilder til bestemorputene jeg ;) Gleder meg til å sy de!
    Håper du har hatt ei fiiin helg kjære deg.
    Klem fra Marie :)

    SvarSlett
  9. For noen fantastiske muffins dere har laget, men så leit med influensaen som har inntatt huset. Får håpe den nøyer seg med 2 av 4 :-) Tenk, på lørdag kom det en pakke i posten til meg fra deg og for en fantastisk gave. Jeg hadde fra før en lysestake som var nesten lik den jeg fikk så nå står de med hvert sitt nydelige lys på kjøkkenskjenken. Tusen hjertelig takk til både deg og lillesøster som trakk meg!

    Ønsker dere alle en fin søndag og god bedring til sjuklingene.

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  10. Ja, for noen fantastiske muffins. Vakre. Delikate. Til å spises opp... Godt du foreviget dem med bilder for de gikk nok temmelig fort ned, tenker jeg. Skal prøve rosa glassur neste gang vi lager muffins, tror nok jenta mi vil like det :)

    God bedring til dere. Håper dere raskt blir friske igjen
    Klem Tonje

    SvarSlett
  11. For noen nydelige bilder du tar!
    Og takk for søte kommentarer hos meg :)

    Håper formen i heimen er bedre nå - hvis ikke: God bedring!

    Klem

    SvarSlett
  12. Så fine bilder du tar! :) Morsomt å se utviklingen her!
    Ha en god mandagskveld.
    Klem, Lena

    SvarSlett
  13. Så flotte muffins!
    Etasjefat er praktiske, men her hadde du jo laget din egen kreative variant:)

    SvarSlett

Da blir jeg så glad :)