mandag 4. oktober 2010

Fra barnemunn

Som småbarnsforelde hører vi mye rart, morsomt, og av og til noe
som vi skulle ønske ikke kom fra en barnemunn.
Her i huset prøver vi innimellom å skrive ned det de sier,
ihvertfall når det er noe vi voksne ikke kan la være å trekke på smilebåndet av.

Fru Fly hadde i et innlegg for en tid tilbake nettopp om dette,
hun samlet inn våre bloggeres minner fra våre barn.
Innlegget kan du lese HER


På tur hjem fra danseskolen, sitter mamsen og storesøster i bilen,
radioen står på og Carpe Diem synger. Storesøster danser litt i stolen og nynner med,
helt til setningen "livet mitt suger" kommer.
Storesøster gjentar selvfølgelig alle ordene, hvorpå hun spør:
"hva betyr de mamma?"!
Fornuften sier at dette kan forklares, og bør det, men mamsen tar
en snarvei og bytter kjapt over til et annet mye mer spennende tema.


Vi kommer hjem, og mamma tenker ikke mye over saken, før
storesøster høyt forteller pappa at "livet mitt suger"
Pappa fortelle fornuftig at dette ikke er et ord som man får lov til å si,
og legger til at livet vårt er kjempefint. Storesøster ser merkelig på han,
hun har ikke skjønt betydningen av setningen, hun sang jo bare på en sang!!

Bildene er fra kaiku.dk
Syns lysestakene var så søte, både i farge og form.
Urtekrukkene var egentlig bare morsomme :)

Tusen takk til alle nye følgere, og til dere som legger igjen spor,
jeg blir så glad!!!

11 kommentarer:

  1. Ja, de kan være festlige diss små!
    Men som du sier er det ikke alt man vil at skal bli gjentatt!
    ETterhvert som ordforrådet stadig blir bedre, prøver jeg å minne mannen på at ting vi sier her hjemme fort kan bli gjenfortalt i barnehagen!
    Ikke at vi sier så mye hemmelig, men unger har jo en tendens til å vri på ting som blir sagt og ta ting ut av sin sammenheng:)

    Ha en fin mandagskveld!

    SvarSlett
  2. Må smile litt for meg selv jeg altså. De er vittige disse små.♥
    Ha en fin kveld.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Ja, noen gullkorn er verd å skrive ned! :) Noen ganger tror jeg liksom at jeg aldri kommer til å glemme det som skjer nå, men når jeg leser igjennom noen av god-kommentarene jeg har skrevet ned så har jeg jo glemt dem..
    Et av de første ordene storbror sa var SHIT, kopiert rett fra at jeg hadde sagt det.. Ubs.. Han var liten og husket det heldigvis ikke dagen etter, men når sjokket ga seg fikk vi oss en god latter! :)
    Digger de urtepottene, veldig festlige!
    KLEM

    SvarSlett
  4. Herige altså... Mye rart & underfundig som kommer ut av munnen deres ;-) Smart å skrive ned gullkorna!

    SvarSlett
  5. hei!

    ja, de urtekrukkene var morsomme!:)
    man må huske å skrive ned de gullkornene! er så kjekt å ha seinere!

    pakken er ikke kommet ennå:) jeg venter forventningsfullt, og gleder meg til å gå i posten hver dag:) men pakker som jeg har sendt også, har tatt lang tid før de er kommet frem:)
    Så den kommer nok:)

    klem ellemell

    SvarSlett
  6. Haha, jeg lo godt!
    Lurt å skrive ned gullkorna, slik at de kan bli brukte i konfirmasjonstaler ol. :)

    Klem!

    SvarSlett

Da blir jeg så glad :)